ایران، برنده جایزه معماری «ادکس» شد

 

 

استودیو معماری کیوانی با دو پروژه ساختمانی «کبوترخانه» و «پردیس‌خانه»، برنده مدال پلاتینیوم و ساختمان سال جایزه «اَدِکس» در زمینه معماری و طراحی داخلی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، «ادکس» یکی از جوایز مهم طراحی در صنعت ساختمان، معماری و طراحی داخلی است که توسط مجله آمریکایی دیزاین و از سال ۱۹۸۸ راه‌اندازی شده و معماران حرفه‌ای از سراسر دنیا، وظیفه داوری آثار را برعهده دارند تا هر سال به معرفی بهترین نمونه‌های معماری و طراحی ساختمان به علاقه‌مندان این حوزه بپردازند.

این جایزه که هم به بناهای مسکونی و هم تجاری و دولتی اختصاص می‌یابد، امسال و در بخش ساختمان‌های مسکونی به دو پروژه «پردیس‌خانه» و «کبوترخانه» از استودیو معماری کیوانی (نیما و سینا کیوانی) تعلق گرفته است.

ساختمان ویلایی «کبوترخانه» در سال ١٣٩٨ در مازندران اجرا و در طراحی و ساخت آن از کبوترخانه‌های تاریخی ایران الگوبرداری شده و فضایی به پرندگان اختصاص پیدا کرده تا به تعامل بیشتر انسان و طبیعت بینجامد.

««پردیس‌خانه» هم یک‌بنای مسکونی در تهران است که با الهام از باغ‌های معلق بابِل همچنین باغ تخت شیراز طراحی شده. این‌بنا طبقه طبقه است و در نمای طبقات مختلف آن درخت، گل و گیاه به کار رفته تا باز هم به ضرورت تعامل میان انسان و طبیعت اشاره شود.

این دو پروژه پیش از این هم جوایز بسیاری را از آن خود کرده‌اند که از آن میان می‌توان به «آ دیزاین» به عنوان بزرگ‌ترین جایزه طراحی جهان اشاره کرد.

 

 

Click to view the news source

Thumbnails managed by ThumbPress